Monday, September 10, 2007

麥當勞遊記



星期天下午帶Ethan到Rockville Pike上的麥當勞玩
一開始Ethan和一對韓國兄妹玩得很愉快
後來韓國兄妹離開後來了一對白目的金髮姐妹
姐姐至少有六七歲 妹妹約四歲
別以為金髮小女孩一定是長得像洋娃娃
兩姐妹不但其貌不揚
個性更差

Ethan向來是非常友善
跟任何小朋友都玩得開
很多這個年齡的小孩會開始排斥異性
不過Ethan似乎還沒有這個想法
一路跟著兩姐妹爬上爬下
只聽見兩姐妹不斷用嫌惡的眼神及語氣 “Stop following us…”
天真的Ethan還是滿臉笑容玩得很樂

後來姐姐回到桌上吃東西
我聽到那個醜妹又在上面對Ethan 大喊 “Stop following us…”
喊了不下十次
看那對父母還一派輕鬆在那聊天
這時我實在是嚥不下這口氣了
蹦蹦蹦蹦 爬上去 “He is not following you! He just wants to play.”
醜妹: “He is following me!”
“This place is for everyone to play, not just for you! You need to learn to share.”
醜妹: “He is following me!” (應該是辭窮了)
“I’m telling you HE IS NOT FOLLOWING YOU!
然後我丟下一個更嫌惡的眼神
把Ethan帶到旁邊和他玩別的遊戲

這是醜妹媽媽也爬了上來
對我說: “I’m glad you said something. They are not supposed to do that.”
“I understand it. At this age girls and boys they don’t mix… But my son is very friendly; he’d like to play with everyone. I have to re-ensure him there’s nothing wrong with making friends with everyone, regardless. I don’t mean bad to her.”

在爸爸安慰下 只聽到醜妹在旁嚎啕大哭
沒多久醜妹一家離開了
又來了其他小朋友 男女都有
Ethan就和他們玩得很愉快

來美國十多年了
早就看透美國人那種超會做表面工夫的能耐
我想那對姐妹的父母平常一定沒有指正小孩的不良態度
小孩才會這麼惡劣
等到我罵了她的小孩
才表現出一副明理的樣子
其實她的心裏一定是在咒罵我
居然敢罵哭我的寶貝女兒…
(看她跟我說話的眼神就知道)

如果他們有出言制止自己的小孩
我就不會這麼氣了
哈哈 今天算你們倒霉碰到我
像這種小孩我可是來十個罵十個
毫不留情
看你們下次還敢不敢欺負人!

2 comments:

Angel said...

做的好 good Job. I'm always to nice to other people. I always told David just get away from that kind of person. "I'm following you , Louisa" Ha.... I mean in good way

Louisa said...

Thanks. Being a mom has wildly opened our potentials, I'm sure you feel the same.